Vzhľadom na rastúcu potrebu riešenia krízových situácií v školách a centrách pre deti a rodiny sme navýšili kapacitu nášho akreditovaného vzdelávania „Manažment krízových situácií a ich prevencia“, ktoré bolo spustené už v októbri 2024. Tento krok reflektuje aktuálne výzvy, ktoré vyžadujú efektívne plánovanie a pripravenosť na krízové udalosti.
Posledných 7 voľných miest v Bratislave!
Termíny:
- 20. – 21. februára 2025 (prezenčne)
- 10. marca 2025 (online)
- 21. marca 2025 (online)
Pre koho je vzdelávanie určené?
Vzdelávanie je určené pre:
- riaditeľov a vedúcich zamestnancov škôl
- riaditeľov a vedúcich zamestnancov centier pre deti a rodiny (CDR)
Obsah vzdelávania
Účastníci sa počas vzdelávania oboznámia s kľúčovými témami:
- Krízová udalosť a krízový manažment – Príprava na krízovú situáciu. Úloha riaditeľa, vedúcich zamestnancov, pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov a ďalších aktérov a účastníkov v jednotlivých fázach krízovej udalosti.
- Legislatíva a dokumentácia – Tvorba krízového intervenčného plánu, tvorba internej smernice o postupoch pri prevencii, vzniku a riešení krízovej situácie v škole/v centre pre deti a rodiny.
- Špecifiká komunikácie v kríze – Práca s informáciami počas krízovej situácie a po krízovej situácii.
- Reakcie na krízovú udalosť – Starostlivosť o seba samého a ostatných členov komunity. Reakcie na krízovú udalosť. Zvládanie stresu a úzkosti.
- Multidisciplinárna a medzirezortná spolupráca – Multidisciplinárna a medzirezortná spolupráca medzi školou/CDR, zložkami systému poradenstva a prevencie, ďalšími externými inštitúciami. Udržateľné sieťovanie, efektívne zdieľanie dobrej praxe a vytváranie vzťahov v systéme poradenstva a prevencie.
- Špecifiká vybraných krízových situácií – Vybrané krízové situácie.
.
Účastníci budú mať možnosť aplikovať získané poznatky formou dištančných úloh a vypracovania vlastného krízového intervenčného plánu.
Prínosy pre účastníkov
Absolventi získajú:
- Osvedčenie o absolvovaní akreditovaného inovačného vzdelávania.
- Príplatok za profesijný rozvoj (podľa § 14e Zákona 553/2003 Z. z., ak je vzdelávanie súčasťou plánu rozvoja).
- Sieť odborných kontaktov a zdieľanie osvedčených postupov.
- Praktické materiály na zvládanie krízových situácií s praktickými a osvedčenými postupmi.
Priebeh vzdelávania
Program zahŕňa:
- 2 dni prezenčnej formy (po 8 hodín) – nutná 100% účasť
- 2 online stretnutia (po 4 hodiny) – nutná 100% účasť
- Dištančné úlohy v rozsahu 26 hodín.
.
Celkový rozsah vzdelávania je 50 hodín.
Podmienky účasti
- Kvalifikácia na výkon pracovnej činnosti vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca podľa zákona 138/2019 Z. z.
- Ochota spolupracovať a plniť dištančné úlohy.
- Účasť na stanovených termínoch (prezenčne + online).
Prihlasovanie
Prihláste sa teraz prostredníctvom formulára
Pre bližšie informácie kontaktujte:
Mgr. Veronika Hudáková – e-mail: mks.np@vudpap.sk
Vzdelávanie je súčasťou národného projektu „Systémová podpora duševného zdravia a prevencie detí, žiakov a študentov cez systém poradenstva a prevencie“ (NP Duševné zdravie a prevencia), ktorý realizuje Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie. Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou v rámci Programu Slovensko.