Posilňujeme pripravenosť na krízové situácie: Pridali sme nové miesta na vzdelávanie Manažment krízových situácií a ich prevencia

Vzhľadom na rastúcu potrebu riešenia krízových situácií v školách a centrách pre deti a rodiny sme navýšili kapacitu nášho akreditovaného vzdelávania „Manažment krízových situácií a ich prevencia“, ktoré bolo spustené už v októbri 2024. Tento krok reflektuje aktuálne výzvy, ktoré vyžadujú efektívne plánovanie a pripravenosť na krízové udalosti.  

Posledných 7 voľných miest v Bratislave!  

Termíny: 

  • 20. – 21. februára 2025 (prezenčne) 
  • 10. marca 2025 (online) 
  • 21. marca 2025 (online) 

 

Pre koho je vzdelávanie určené? 

Vzdelávanie je určené pre: 

  • riaditeľov a vedúcich zamestnancov škôl 
  • riaditeľov a vedúcich zamestnancov centier pre deti a rodiny (CDR) 

 

Obsah vzdelávania 

Účastníci sa počas vzdelávania oboznámia s kľúčovými témami: 

  • Krízová udalosť a krízový manažment – Príprava na krízovú situáciu. Úloha riaditeľa, vedúcich zamestnancov, pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov a ďalších aktérov a účastníkov v jednotlivých fázach krízovej udalosti. 
  • Legislatíva a dokumentácia – Tvorba krízového intervenčného plánu, tvorba internej smernice o postupoch pri prevencii, vzniku a riešení krízovej situácie v škole/v centre pre deti a rodiny. 
  • Špecifiká komunikácie v kríze – Práca s informáciami počas krízovej situácie a po krízovej situácii. 
  • Reakcie na krízovú udalosť – Starostlivosť o seba samého a ostatných členov komunity. Reakcie na krízovú udalosť. Zvládanie stresu a úzkosti. 
  • Multidisciplinárna a medzirezortná spolupráca – Multidisciplinárna a medzirezortná spolupráca  medzi školou/CDR, zložkami systému poradenstva a prevencie, ďalšími externými inštitúciami. Udržateľné sieťovanie, efektívne zdieľanie dobrej praxe a vytváranie vzťahov v systéme poradenstva a prevencie. 
  • Špecifiká vybraných krízových situácií – Vybrané krízové situácie. 

.
Účastníci budú mať možnosť aplikovať získané poznatky formou dištančných úloh a vypracovania vlastného krízového intervenčného plánu.
 

Prínosy pre účastníkov 

Absolventi získajú: 

  • Osvedčenie o absolvovaní akreditovaného inovačného vzdelávania. 
  • Príplatok za profesijný rozvoj (podľa § 14e Zákona 553/2003 Z. z., ak je vzdelávanie súčasťou plánu rozvoja). 
  • Sieť odborných kontaktov a zdieľanie osvedčených postupov. 
  • Praktické materiály na zvládanie krízových situácií s praktickými a osvedčenými postupmi. 

 

Priebeh vzdelávania 

Program zahŕňa: 

  • 2 dni prezenčnej formy (po 8 hodín) – nutná 100% účasť 
  • 2 online stretnutia (po 4 hodiny) – nutná 100% účasť 
  • Dištančné úlohy v rozsahu 26 hodín. 

.
Celkový rozsah vzdelávania je 50 hodín.
 

Podmienky účasti 

  • Kvalifikácia na výkon pracovnej činnosti vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca podľa zákona 138/2019 Z. z. 
  • Ochota spolupracovať a plniť dištančné úlohy. 
  • Účasť na stanovených termínoch (prezenčne + online). 

 

Prihlasovanie 

Prihláste sa teraz prostredníctvom formulára 

Pre bližšie informácie kontaktujte:
Mgr. Veronika Hudáková – e-mail: mks.np@vudpap.sk 

Vzdelávanie je súčasťou národného projektu „Systémová podpora duševného zdravia a prevencie detí, žiakov a študentov cez systém poradenstva a prevencie“ (NP Duševné zdravie a prevencia), ktorý realizuje Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie. Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou v rámci Programu Slovensko. 

Zdieľať:

Prihlásenie / Registrácia

Ste prihlásený/á

Nemáte ešte vytvorený účet? Zaregistrujte sa.