Počet detí a mladých so psychickými poruchami v poslednom období rastie, preto je dôležité venovať im náležitú pozornosť aj v školskom prostredí. Každý piaty adolescent prekoná psychickú poruchu, ktorá ovplyvňuje jeho každodenné fungovanie vrátane zvládania školských povinností. Podľa detskej psychiatričky a terapeutky MUDr. Marcely Šoltýsovej, školské prostredie môže tieto ťažkosti zhoršovať, ale zároveň vďaka správnemu prístupu učiteľov môže dieťa s depresiou nájsť v škole prijatie a pocit bezpečia, čím sa môžu výrazne zvýšiť jeho šance na zotavenie sa.
V rámci svojej prednášky na konferencii Dieťa v ohrození 2024 nám lektorka porozprávala:
- Aké sú príznaky depresie, aký má priebeh, etiológiu a prevalenciu?
- Aké sú rozdiely v prejavoch depresie podľa veku?
- Ako odlíšiť smutného žiaka od žiaka s depresiou?
- Kedy treba pri suicidálnych myšlienkach zbystriť pozornosť?
- Aké kroky môže učiteľ podniknúť, aby sa žiak s depresiou v škole cítil bezpečne?
- Čo by učiteľ určite nemal robiť a prečo je dôležitá multidisciplinárna spolupráca?
O lektorke:
MUDr. Marcela Šoltýsová je detskou psychiatričkou, terapeutkou a zakladateľkou terapeutického centra pre deti a rodinu – Infanterra vo Zvolene. V roku 2019 získala atestáciu v odbore detská psychiatria. V tom istom roku zahájila na LF UK externé doktorandské štúdium v odbore lekárske neurovedy. Je frekventantkou dlhodobého psychoterapeutického výcviku v katatýmno-imaginatívnej psychoterapii, autorkou a spoluautorkou odborných publikácií, ako aj štandardných diagnostických a terapeutických postupov v detskej psychiatrii. Pravidelne prednáša na odborných podujatiach.
Záznam z prednášky si môžete pozrieť TU.
Každú stredu vám prinesieme ďalšiu pútavú prednášku z konferencie Dieťa v ohrození 2024. Prihláste sa na odber nášho YouTube kanála a sledujte nás na Facebooku.