Workshop o wellbeingu v digitálnom vzdelávaní

2.-3. júla 2024 sa konal workshop o wellbeingu v digitálnom vzdelávaní, ktorého sa zúčastnila naša kolegyňa z výskumného tímu, Annamária Brijaková. Workshop bol organizovaný Európskym centrom digitálneho vzdelávania. Rôznorodá skupina zainteresovaných strán z rôznych sektorov vzdelávania, výskumu a odbornej prípravy, tvorcovia politík, EdTech spoločností a súkromného sektora sa zišli v Štokholme, aby diskutovali o vplyve digitalizácie a technológií na wellbeing v kontexte vzdelávania.

Workshop mal za cieľ podporiť spoločné porozumenie toho, čo znamená digitálny wellbeing, zmapovať najnovšie výskumy a politický vývoj, ako sú závery Rady o podpore wellbeingu v digitálnom vzdelávaní, ktoré predstavili Marta Markowska (DG EAC) a Eleonora Bertoni (JRC), a identifikovať hlavné výzvy a príležitosti v podpore wellbeingu v digitálnom vzdelávaní. Účastníci zdieľali svoje skúsenosti a osvedčené postupy a zapojili sa do živých diskusií o tom, ako podporiť digitálny wellbeing v rôznych vzdelávacích prostrediach.

Medzi hlavné body programu patrila prezentácia Misky Noponena (Annie Advisor, Fínsko) o nástroji „Annie the Support Bot“, ktorý je navrhnutý na pomoc študentom a učiteľom čeliť rizikám v digitálnom prostredí. Mats Aberg, učiteľ zo Švédska, zdieľal svoj pohľad na nedávny prechod švédskeho vzdelávania od rapídnej digitalizácie k tradičným vyučovacím metódam v predškolskom vzdelávaní a poskytol kritický pohľad na vplyv tejto zmeny na digitálne vzdelávacie iniciatívy.

Súčasťou workshopu bolo oficiálne spustenie pracovnej skupiny o wellbeingu v digitálnom vzdelávaní, ktorá bude fungovať do decembra 2024. Vedúci skupiny Manuel Ortiz Lobato (Joint Inspector General of Education, Valencia) bude viesť svoj tím pri vývoji praktických stratégií a iniciatív na podporu digitálneho wellbeingu v celom vzdelávacom ekosystéme. Počiatočné diskusie už priniesli sľubné nápady a aktivity, čo svedčí o motivácii a odhodlaní skupiny pracovať na tejto téme. Workshop zdôraznil význam spolupráce pri riešení digitálneho wellbeingu vo vzdelávaní aj mimo neho. Spojením širokého spektra perspektív a odborných znalostí poukázal na potrebu pokračujúceho dialógu a aktivít, aby digitalizácia vo vzdelávaní podporovala a zlepšovala wellbeing tých, ktorí sú jej súčasťou.

Viac informácií o pripravovaných aktivitách európskeho vzdelávacieho priestoru nájdete na https://education.ec.europa.eu/whats-new.

Zdieľať:

Prihlásenie / Registrácia

Ste prihlásený/á

Nemáte ešte vytvorený účet? Zaregistrujte sa.