V poradenskej a školskej praxi rozlišujeme na podklade platnej Medzinárodnej klasifikácie chorôb dyslexiu ako poruchu čítania a dysortografiu ako poruchu pravopisu. Sú to špecifické vývinové poruchy učenia, ktoré sa veľmi často vyskytujú vo vzájomnej kombinácii. V našom odbornom postupe Diagnostika dyslexie a dysortografie v staršom školskom veku sa budeme venovať diagnostike obidvoch porúch učenia, pretože v praxi nebýva diagnostické vyšetrenie oddeľované.
Zároveň na túto tému prinášame aj tri skúsenosti multidisciplinárneho prístupu v rámci pedagogickej a poradenskej praxe:
- Dieťa s vývinovými poruchami učenia s pridruženou poruchou aktivity a pozornosti – diagnostika, poradenstvo
- Keď strach zo zlyhania obmedzuje schopnosť učiť sa
- Včasná komplexná starostlivosť u dievčaťa s vývinovou dysfáziou
Všetky odborné postupy a skúsenosti multidisciplinárneho prístupu nájdete spolu TU.