Máte doma dieťa, ktoré v škole (alebo už v materskej škole) svojím správaním na vyučovaní, voči spolužiakom či v interakcii s učiteľom narúša vyučovací proces? Je nesústredené, nepozorné, agresívne alebo mu učenie nejde „samo od seba“? V prvej časti prednášky sa pozrieme na poruchy správania, na ich delenie, rozšírenie v populácii, príčiny vzniku. Vysvetlíme si, že aj keď za špecifickými vývinovými poruchami správania sú biochemické zmeny centrálnej nervovej sústavy, je možnosť ich korekcie v domácom aj školskom prostredí na základe odbornej diagnostiky. Zameriame sa predovšetkým na psychologické a sociálne aspekty týchto porúch a aj to, aké problémy môžu spôsobiť v dospelosti. V druhej časti prednášky sa zameriame na poruchy učenia – dyslexiu, dysgrafiu, dysortografiu, dyskalkúliu, dyspraxiu. Či je možné ich identifikovať ešte v predškolskom období, ako môže byť rodič nápomocný dieťaťu s týmito poruchami a akú odbornú pomoc a podporu môže pre svoje dieťa vyhľadať.
Pozrite si záznam z prednášky PhDr. Evy Smikovej, PhD. z Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie, ktorá bola vo Vede v CENTRE v stredu, 27. marca 2024.