Koncom novembra sa v Hlavnom projektovom centre na Račianskej ulici v Bratislave stretla ďalšia expertná pracovná skupina na tvorbu vzdelávania v sociálno-psychologickom výcviku. Tentokrát bolo témou stretnutia obsahové spracovanie a naplnenie jednotlivých modulov SPV a to s ohľadom na kľúčové kompetencie, ktoré chceme u účastníkov a účastníčok v rámci výcviku rozvíjať. Človek, ktorý výcvik absolvuje, by mal získať zručnosti, vedomosti a postoje na prácu v multidisciplinárnom tíme, mal by byť prospešný pre dieťa, rodinu, učiteľa a prispieť k inkluzívnejšiemu prostrediu v škole.

Pod pojmom kľúčové kompetencie rozumieme:

  1. efektívna komunikácia
  2. sociálno-inkluzívne kompetencie
  3. sprevádzanie ako podpora vzťahu

Výstupom 6-hodinového stretnutia je:

  • Štruktúra šiestich vzdelávacích modulov výcviku
  • Nadimenzovaný obsah výcviku
  • Alternatívne pomenovania jednotlivých modulov

Jednotlivé moduly budú viazané na tému:

  1. Sebapoznanie (napr. Cez seba k ostatným)
  2. Komunikácia (napr. Ako hovoriť tak aby sme si rozumeli)
  3. Inakosť (napr. Pestrosť sveta)
  4. Konflikty (napr. Rast z náročných situácií)
  5. Práca so skupinou (napr. Tvoríme celok)
  6. Vzájomná podpora (napr. Čo ma drží nad vodou)

„Účastníci expertnej skupiny veľmi zanietene diskutovali o hlavných témach, ktoré budú zaradené do  sociálno-psychologického výcviku. V menších skupinkách tvorili spoločne s internými lektormi obsahový rámec jednotlivých modulov tak, aby bol obohacujúci pre všetky skupiny frekventantov. K tomu má prispieť aj zakomponovanie potrieb, ktoré budeme zisťovať od frekventantov výcviku,“ uviedla organizátorka stretnutia a interná expertka pre dlhodobé vzdelávanie Vladimíra Hulínová, PhD.