Škola ako komunita

V dnešnom podcaste sa budeme rozprávať o téme Škola ako komunita.  V podcaste chápeme komunitu v školskom prostredí, ako priestor pre tvorbu hlbokých prepojení jednotlivcov na úrovni komunikácie a porozumenia. Téma školskej komunity sa javí ako presahujúca hranice školského prostredia a jej korene sa dotýkajú tém celospoločenského fungovania. Téma školskej komunity má svoje miesto aj v rámci možností rozvoja zručností potrebných pre 21. storočie, napríklad najmä v oblasti čoraz aktuálnejšej témy klimatických zmien či budovania vzťahov. Hĺbka témy v sebe odráža princípy inklúzie a multidisciplinárneho prístupu. O tom, ako môžeme pojmu komunity rozumieť, aké sú teoretické rámce chápania komunity, či o tom, akým konkrétnym spôsobom môžu k tvorbe školskej komunity prispievať odborní a pedagogickí zamestnanci nám prišiel porozprávať Róbert Jankovich. Témou komunít sa na Slovensku aj v zahraničí zaoberá vyše dvadsať rokov a pri rozprávaní o téme Škola ako komunita vychádza zo svojej profesie učiteľa v komunitnej škole, ako i zo svojho teoreticko-empirického poznania tejto témy.

  • odpovedá Róbert Jankovich
  • pýta sa Darina Mikolášová

Zdieľať:

Ďalšie zaujímavé podcasty z kategórie Odborne na slovíčko:

Tvorba atestačného portfólia

V dnešnom podcaste Odborne na slovíčko sa budeme venovať atestačným portfóliám odborných a pedagogických zamestnancov. Hostkou bude psychologička PhDr. Eva Smiková, PhD., ktorá vo Výskumnom ústave

Na čom pracoval NP Štandardy

Predchádzajúce týždne sme v podcaste Odborne na slovíčko , predstavovali činnosť končiaceho národného projektu Usmerňovať pre prax. Dnes sa v podcaste budeme rozprávať o druhom končiacom

Na čom pracoval NP Usmerňovať pre prax – 3. časť

Dnešný podcast Odborne na slovíčko je posledným v sérii podcastov, v ktorých predstavujeme činnosť jednotlivých aktivít končiaceho sa národného projektu Usmerňovať pre prax, ktorý realizoval Výskumný ústav

Prihlásenie / Registrácia

Ste prihlásený/á

Nemáte ešte vytvorený účet? Zaregistrujte sa.