Spolupráca a vzájomná podpora je cestou k nachádzaniu efektívnych a agilných riešení.
Spoločné smerovanie, hodnoty a vzájomná podpora sú kľúčom k zachovaniu duševného zdravia a dosiahnutiu kvalitných výsledkov v systéme školstva. Prínosom je podporné vedenie, ktoré vníma potreby svojich zamestnancov a poskytuje im potrebnú metodickú podporu. O tom, v čom vie byť prínosné vzájomné sieťovanie a ako im pomáha pri každodennom nachádzaní spoločných riešení nám porozprávali:
- Mgr. Lenka Svoradová, Útvar duševného zdravia MŠVVaM SR,
- PaedDr. Jana Lednická, riaditeľka CPP Bratislava 3,
- Mgr. Anna Kurinová , sociálna pedagogička zo ZŠ a MŠ J. A. Komenského v Bratislave,
- Mgr. Mária Peťová, riaditeľka Diagnostického centra v Ružomberku,
- Mgr. Zuzana Benkovičová, psychologička a lektorka z bratislavského Centra pre deti a rodiny.
.
V panelovej diskusii sme sa rozprávali o tom:
- aké majú skúsenosti so zlepšovaním duševného zdravia zamestnancov, detí a mládeže,
- aký druh podpory v súvislosti s posilňovaním duševného zdravia v ich inštitúciách realizujú a čo by potrebovali posilniť,
- do akej miery im v praxi pomáhajú štandardy odborných činností VÚDPaP.
O účastníčkach diskusie:
PaedDr. Jana Lednická pracuje dlhé roky v CPP Bratislava 3, kde ako sociálna pedagogička, psychoterapeutka, supervízorka a aj riaditeľka realizuje mnohé odborné činnosti. Jej srdcovkami sú terapia zameraná na človeka, terapia hrou a filiálna terapia.
Mgr. Lenka Svoradová pôsobí na MŠVVaM SR v rámci Útvaru duševného zdravia. Pracovala vo Výskumnom ústave detskej psychológie a patopsychológie, spoluzakladala program rozvoja sociálnych a emocionálnych zručností v školách Emocionálny Kompas.
Mgr. Anna Kurinová pracuje pod inšpiratívnym vedením v ZŠ s MŠ J. A. Komenského v Bratislave ako súčasť školského podporného tímu na pozícii sociálna pedagogička. Spolu so školskými psychológmi má na starosti preventívne programy pre ich „ámosákov“. V rámci absolvovania podnetného vzdelávacieho programu Komenského inštitútu sa jej spolu s kolegami podarilo v škole posilniť rovesnícke vyučovanie.
Mgr. Mária Peťová je riaditeľkou Diagnostického centra v Ružomberku.
Mgr. Zuzana Benkovičová pôsobí ako psychologička a lektorka, 15 rokov pracovala ako školská psychologička. Aktuálne sa venuje traumatizovaným deťom a dospelým, ktorí sa o ne starajú v rámci CDR. Vo svojej práci sa opiera najmä o dyadickú vývinovú psychoterapiu a princípy terapeutického rodičovstva.
Moderátor: Mgr. Tomáš Horváth z Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie.
Záznam z panelovej diskusie si môžete pozrieť TU.
Každú stredu vám prinesieme ďalšiu pútavú prednášku z konferencie Dieťa v ohrození 2024. Prihláste sa na odber nášho YouTube kanála a sledujte nás na Facebooku.