Aké špecifiká a výzvy prináša proces budovania odolnosti u detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami nám vo svojej prednáške na konferencii Dieťa v ohrození 2024 porozprávala Mgr. Katarína Reinoldová z Ministerstva školstva, vedy, výskumu a mládeže SR.
Budovanie odolnosti u detí a žiakov so ŠVVP je náročný, no veľmi obohacujúci proces. Vyžaduje si individuálny prístup a môže byť pre nás všetkých zdrojom inšpirácie pre našu prácu i život. Tieto deti nás učia vnímať krásu v maličkostiach a vďaka nim nachádzame nové perspektívy.
V prednáške sa dozviete:
- Ktoré štyri kľúče otvárajú brány k efektívnej komunikácii v inkluzívnom vzdelávaní.
- Aké sú špecifiká a osobitosti budovania odolnosti u detí a žiakov so ŠVVP.
- Aké kroky vedú k dosiahnutiu well-beingu a odolnosti v inkluzívnom vzdelávaní.
- Akú úlohu zohráva umenie v terapii pri budovaní odolnosti.
- Tipy na metódy a techniky, ktoré môžu podporiť budovanie odolnosti u detí so ŠVVP.
O lektorke:
Mgr. Katarína Reinoldová začínala ako učiteľka v MŠ a lektorka anglického jazyka. Vlastný zrakový hendikep jej prináša veľa inšpirácie. Počas covidu založila Vzdelávacie centrum ASD VISION a venovala sa neformálnemu vzdelávaniu a rozvoju najmä detí s autizmom a zrakovým hendikepom podľa metód Tonyho AtWooda s prvkami muzikoterapie. V minulosti pôsobila v NIVAM a v súčasnosti svoje skúsenosti odovzdáva a aplikuje do praxe v rámci svojho pôsobenia na MšVVaM SR.
Záznam z prednášky si môžete pozrieť TU.
Každú stredu vám prinesieme ďalšiu pútavú prednášku z konferencie Dieťa v ohrození 2024. Prihláste sa na odber nášho YouTube kanála a sledujte nás na Facebooku.