Akreditované inovačné vzdelávania prebiehali od septembra 2020 do januára 2023
Vzdelávanie bolo realizované VÚDPaP-om v rámci národného projektu “Štandardy”. Vzdelávací program rozvíjal dialogické, facilitačné, supervízne a mentoringové zručnosti metodicko-koordinačnej podpory v oblasti kariérového poradenstva a výchovy v školách a v školských zariadeniach ako aj podpory rozvoja zručností pre riadenie kariéry u detí.
Rozsah inovačného vzdelávania bol 150 hodín (80 hodín prezenčne/online modulové stretnutia), 20 hodín dištančných úloh nadväzujúcich na 30 hodín nácviku inovácií v praxi. Súčasťou vzdelávania bol 9 mesačný mentoringový program (20 hodín pre každého účastníka).
Témy modulových stretnutí vzdelávania kariérového poradenstva pre CPaP:
Kariérový poradca ako sprievodca, jeho rola a identita
- zmena paradigmy kariérového poradenstva od expertného prístupu ku konštruktivizmu, nové prístupy posilňujúce a aktivizujúce klienta
- sebamotivácia, od vlastnej vízie k zapojeniu iných
- zážitkové a tvorivé metódy v kariérovom poradenstve – nové možnosti diagnostiky potenciálu dieťaťa/žiaka
Tvorenie partnerstiev a podpora spolupráce na školách
- líderstvo – zručnosti užitočné pre koordináciu procesu KVaKP
- budovanie vzťahov s kolegami a učiteľmi, členmi multidisciplinárnych tímov na školách
- špecifiká práce so skupinou, práca s kontinuálnym využívaním prvkom reflexie a facilitácie
Stratégia/koncepcia kariérového poradenstva a tvorba vlastného štýlu práce v regióne - inšpirácie zo zahraničia a dobrá prax v oblasti koncepčného plánovania
- metodicko-koordinačná podpora kariérovej výchovy na školách, strategické plánovanie a tvorba stratégie/koncepcie v KVaKP
- práca s informáciami a sieťovanie s inštitúciami ponúkajúcimi služby súvisiace s kariérovým poradenstvom,
- kariérový vývin dieťaťa/žiaka a jeho potreby
Kariérové poradenstvo ako súčasť inklúzie a práca s vlastnými zdrojmi - tvorba multidisciplinárnych tímov na školách
- špecifické prístupy k rôznym cieľovým skupinám zohľadňujúce potreby dieťaťa/žiaka
- starostlivosť o seba, psychohygiena a prevencia vyhorenia
- práca s rodičmi v KVaKP
Účastníkmi boli odborní zamestnanci z poradenských zariadení, ktorí pracovali alebo sa pripravovali na prácu na pozícii kariérový poradca alebo samostatní odborní zamestnanci so záujmom o tému kariérového poradenstva. Vzdelávací program úspešne ukončilo 84 absolventov.
Lektori: Mgr. Katarína Henčová, Mgr. Michaela Valicová, PhD., Mgr. Katarína Medzihorská, Mgr. Michal Hacaj, Mgr. Veronika Holíková
Dokument:
Záverečné hodnotenie kvality vzdelávania Inovácie v kariérovej výchove a kariérovom poradenstve (PDF, 990 kB)