Inovačné vzdelávanie prebiehalo od septembra 2020 do apríla 2022
Vzdelávanie bolo realizované VÚDPaP-om v rámci národného projektu “Štandardy”. Sociálno-psychologický výcvik sa zameriaval na rozvoj multidisciplinárnej spolupráce prostredníctvom individuálnej sebaskúsenosti a reflektovania rozmanitých prístupov vo svojej praxi.
V programe sme sprostredkovali zážitok multidisciplinárnej spolupráce a sieťovania, ktoré uľahčujú vytvorenie prostredia pre výchovu a vzdelávanie všetkých detí. Takisto sme podporovali rozvoj zručností v práci s inovatívnymi stratégiami v prostredí školskej triedy, špeciálneho výchovného zariadenia, v CPPPaP aj v CŠPP. Pri ich aplikácii bol počas celej doby výcviku účastníkom poskytovaný mentoring a koučing od lektoriek výcvikových skupín.
Témy výcviku
- Multidisciplinárny prístup a identita v multidisciplinárnom systéme
- Inakosť ako zdroj pozitívnej zmeny
- Komunikácia a vytváranie partnerstiev
- Leadership v multidisciplinárnom systéme a práca so skupinou
- Stratégie zvládania náročných situácií a riešenie konfliktov
- Dlhodobé vytváranie vzťahovej spolupráce v systéme výchovného poradenstva a prevencie
Účastníkmi výcviku boli pedagogickí a odborní zamestnanci zo základných škôl, špeciálnych základných škôl, gymnázií a odborní zamestnanci z CPPPaP, CŠPP, diagnostických centier, reedukačných centier, liečebno-výchovných sanatórií.
Inovačné vzdelávanie sa realizovalo v rozsahu 350 hodín, z čoho 180 hodín sa realizovali prezenčné/online vzdelávacie moduly, 170 hodín na dištančné úlohy).
Počet úspešných absolventov: 134
Lektori: Mgr. Zuzana Majcráková, PhDr. Jana Pružinská, PhD., PhDr. Irena Vitálośová, PhD., Mgr. Katarína Mihinová
Dokument:
Záverečné hodnotenie kvality vzdelávania Inovácie vo výchovnom poradenstve a prevencii prostredníctvom multidisciplinárnej spolupráce (PDF, 1.40 MB)