Otvárame ďalšie inovačné vzdelávanie Manažment krízových situácií a ich prevencia. Cieľom vzdelávacieho programu je podporiť pripravenosť a schopnosť reagovať na krízové situácie u riadiacich/vedúcich zamestnancov škôl a riadiacich/vedúcich zamestnancov centier pre deti a rodiny.
.
Pre koho je vzdelávanie určené?
Vzdelávanie Manažment krízových situácií a ich prevencia je určený riadiacim/vedúcim zamestnancom škôl a riadiacim/vedúcim zamestnancom centier pre deti a rodiny.
Vzdelávanie sa uskutoční v nasledujúcich mestách:
- Bratislava
- Trnava
- Trenčín
- Banská Bystrica
- Košice
- Prešov
- Žilina
- Nitra
.
Obsah vzdelávania
Účastníci sa počas vzdelávania oboznámia s témami ako:
- Krízová udalosť a krízový manažment – Príprava na krízovú situáciu. Úloha riaditeľa, vedúcich zamestnancov, pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov a ďalších aktérov a účastníkov v jednotlivých fázach krízovej udalosti.
- Legislatíva a dokumentácia – Tvorba krízového intervenčného plánu, tvorba internej smernice o postupoch pri prevencii, vzniku a riešení krízovej situácie v škole/v centre pre deti a rodiny.
- Špecifiká komunikácie v kríze – Práca s informáciami počas krízovej situácie a po krízovej situácii.
- Reakcie na krízovú udalosť – Starostlivosť o seba samého a ostatných členov komunity. Reakcie na krízovú udalosť. Zvládanie stresu a úzkosti.
- Multidisciplinárna a medzirezortná spolupráca – Multidisciplinárna a medzirezortná spolupráca medzi školou/CDR, zložkami systému poradenstva a prevencie, ďalšími externými inštitúciami. Udržateľné sieťovanie, efektívne zdieľanie dobrej praxe a vytváranie vzťahov v systéme poradenstva a prevencie.
- Špecifiká vybraných krízových situácií – Vybrané krízové situácie.
.
Formou odborných a zároveň inovatívnych sebapodporných aktivít budú mať účastníci príležitosť rozvinúť si profesijné kompetencie v horeuvedených oblastiach. Absolventi vzdelávania získajú informácie ako vypracovať krízový intervenčný plán so zohľadnením špecifických podmienok vlastnej školy/CDR a tiež informácie ako vypracovať internú smernicu postupov v krízových situáciách, v rámci ktorej budú schopní identifikovať zodpovednosť jednotlivých zamestnancov za konkrétne úkony v prípade krízovej situácie. Práca na krízovom intervenčnom pláne a internej smernici bude súčasťou dištančných úloh.
Absolventi vzdelávania môžu získať
- osvedčenie o absolvovaní akreditovaného inovačného vzdelávania
- príplatok za profesijný rozvoj pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca podľa § 14e Zákona 553/2003 Z. z. (ak je toto vzdelávanie v súlade s plánom profesijného rozvoja)
- sieť odborných kontaktov
- inšpirácie a osvedčenú prax pri práci v krízových situáciách
- podporné materiály a postupy ako pracovať v prípade krízovej situácie
.
Priebeh vzdelávania
Vzdelávanie je organizované ako program inovačného vzdelávania v zmysle zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch.
Pozostáva zo 4 stretnutí
- dvoch po sebe nasledujúcich 1-dňových stretnutí v trvaní 8 hodín a
- dvoch online stretnutí v trvaní 4h + 4h.
.
Celkový rozsah vzdelávania je 50 hodín (24 hodín – prezenčná forma z toho 2 dni prezenčne, 8h online, 26 hodín – práca na dištančných úlohách v rámci aplikovania inovovaných kompetencií). Počas celej doby vzdelávania budú mať účastníci možnosť konzultácií ohľadom preberaných tém. V závislosti od záujmu účastníkov plánujeme realizovať vzdelávanie v každom kraji.
Podmienky prihlásenia
- splnenie kvalifikačných predpokladov na výkon pracovnej činnosti vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca v zmysle Zákona 138/2019 o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch v znení neskorších predpisov
- ochota spolupracovať, plniť vopred určené dištančné úlohy, pracovať na svojom rozvoji, ochota inovovať svoje profesijné kompetencie, otvorenosť k novým prístupom vo výchove, vzdelávaní
- súhlas s účasťou na vopred vybraných termínoch (prezenčná + online) forma
.
Prihlasovanie
Záujemcovia o vzdelávanie sa môžu prihlasovať prostredníctvom PRIHLASOVACIEHO FORMULÁRA.
Ďalšie informácie
- lektorov počas vzdelávania zabezpečuje organizátor
- vzdelávanie pre účastníkov je bezplatné
- účastník si hradí cestovné a ubytovanie
.
Podmienky účasti a ukončenia vzdelávania nájdete tu TU.
Pre bližšie informácie a otázky môžete kontaktovať internú expertku pre vzdelávanie: Mgr. Veroniku Hudákovú na emailovej adrese: mks.np@vudpap.sk .
Vzdelávanie Manažment krízových situácií a ich prevencia je súčasťou aktivity národného projektu „Systémová podpora duševného zdravia a prevencie detí, žiakov a študentov cez systém poradenstva a prevencie“ (ďalej „NP Duševné zdravie a prevencia“) realizovaného Výskumným ústavom detskej psychológie a patopsychológie. Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou v rámci Programu Slovensko.