Akreditované inovačné vzdelávanie prebiehalo od septembra 2020 do januára 2023.
Vzdelávanie bolo realizované VÚDPaP-om v rámci národného projektu “Štandardy”.
Vzdelávací program „Inovatívne prvky v kariérovej výchove a poradenstve v školách“ bol zameraný na rozvoj kľúčových kompetencií, ako napr. plánovanie, cielená a rešpektujúca komunikácia, tvorivosť či spolupráca a budovanie vzťahov, ktoré sú potrebné pre úspešnú podporu kariérového vývinu detí/žiakov. Lektori podporovali porozumenie dôležitým bodom kariérového poradenstva a výchovy počas života dieťaťa a ich prepojeniu na jeho psychologický a sociálny vývin. Ponúkali sme možnosti ako efektívnejšie realizovať stratégie a aktivity spojené s KV a KP. Cieľom vzdelávania bolo prostredníctvom jeho účastníkov prispieť k rovnosti šancí a rozvoju potenciálu u všetkých detí, s ohľadom na ich individuálne potreby.
Vzdelávací program podporoval vznik funkčných vzťahov a multidisciplinárnych tímov nielen na školách, ale aj medzi školami a ostatnými zložkami výchovného poradenstva a prevencie. Odporúčané bolo preto zapojenie viacerých účastníkov z jednej školy, čím škola získala tím ľudí schopný prinášať inovatívne metódy a rozvíjať vďaka nim potenciál nielen detí/žiakov ale a ostatných zamestnancov cez aktualizačné vzdelávania, čím je podporený ďalší profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov.
Témy a obsah vzdelávania:
- Kariérová výchova v meniacom sa svete
- Cielená a rešpektujúca komunikácia
- Spolupráca a budovanie vzťahov
- Tvorivé metódy v kariérovej výchove a poradenstve
Lektori: Mgr. Rastislav Ollé, Mgr. Katarína Mihinová, Ing. Helena Klepáčová, PaedDr. Michaela Bubelíniová, PhD., Mgr. Michal Horváth, Ing. Katarína Knežová
Inovačné vzdelávanie sa realizovalo v rozsahu 50 hodín, z čoho 32 hodín sa realizovali prezenčné/online vzdelávacie moduly, 10 hodín dištančných úloh naviazaných na 8 hodín praxe).
Úspešne ho absolvovalo 1017 účastníkov.
Dokument:
Záverečné hodnotenie kvality vzdelávania Inovatívne prvky v kariérovej výchove a poradenstve v školách (PDF, 0.97 MB)