Rok
2005
P – Úlohy
G – 80
Abstrakt / Popis úlohy
V nadväznosti na čiastkové psychologické a pedagogické zistenia ako aj intelektové a osobnostné špecifiká intelektovo nadaných detí boli pre ne priebežne vytvárané alternatívne výchovno-vzdelávacie postupy následne aplikované v praxi. Súčasné zistenia ukazujú, že intelektovo nadané deti vzdelávané v ŠMNDaG a výberových triedach majú lepšie vzťahy v rodinnom prostredí, sú empatickejšie, sebakritickejšie, spokojnejšie so svojimi výsledkami v škole a dokážu sa lepšie ovládať. Podporujú a samé uplatňujú nové spôsoby namiesto zaužívaných preverených postupov, sú flexibilnejšie, nápaditejšie, kooperatívnejšie i rozvážnejšie. Na rozdiel od nadaných majú deti bežných tried viac sociálnych väzieb v prostredí mimo rodiny, sú aktívnejšie, dokážu viac riskovať, majú bezprostrednejšie a spontánnejšie reakcie a sú viac zamerané na seba.
Hlavný riešiteľ
J. Laznibatová
Tím
D.Kopasová, M.Tesař