Rok
2006
P – Úlohy
G – 76
Abstrakt / Popis úlohy
Úloha bola zameraná na skúmanie detí postihnutých, nadaných a rómskych detí zo sociálne znevýhodneného prostredia. Preukázala sa efektívnosť a pozitívny vplyv integrovanej edukácie na kognitívny, sociálny a vzdelávací vývin nielen u nadaných detí ale aj u ich „priemerných“ spolužiakov. Kvalitatívny výskum sociálnych a edukačných problémov nadaných, postihnutých a rómskych detí priniesol poznatky o analógiách i rozdieloch vo vnímaní týchto problémov matkami. Všetky matky sú orientované na ochranu svojich detí, na hľadanie pozitív v práci školy a sledovanie rovesníckych kontaktov svojich detí.
Hlavný riešiteľ
V. Dočkal
Tím
S.Bronišová, E.Farkašová, M.Špotáková, M.Kmeť, Ľ.Kövérová, E.Kretová, I.Obložinská, B.Sedlačková