Rok
2016
P – Úlohy
P-134
Abstrakt / Popis úlohy
Sledovanie vzťahov rečového a kognitívneho vývinu a ich prepojenie na zvládanie učebných obsahov u dvoch skupín detí. Prvú tvoria deti zo slovensky hovoriaceho prostredia, ktoré si v predškolskom veku osvojujú ďalší jazyk. Druhou skupinou sú sociálne znevýhodnené deti s rómskym materinským jazykom, ktoré žijú a vzdelávajú sa v slovensky hovoriacom prostredí; u týchto detí sa úroveň zvládania jazyka pokladá za závažný faktor školských problémov. Súčasťou úlohy bolo vypracovanie odporúčaní k postupom práce so žiakmi s rómskym materinským jazykom.
Hlavný riešiteľ
M. Špotáková
Tím
V. Dočkal, E. Farkašová, M. Halamová, I. Szamaranská, J. Varholíková, J. Malík, M. Kurečko, I. Belica, Ľ. Köverová, M. Jakubíková, B. Filípková, B. Sedlačková, E. Sobotková, M. Štefková