Rok
2010
P – Úlohy
P – 118
Abstrakt / Popis úlohy
Vytváranie a overovanie podmienok, metód a postupov v špecializovaných triedach pre rómske deti zo sociálne znevýhodneného a málo podnetného prostredia s rešpektovaním kognitívnych, emocionálnych a sociálnych špecifík. Sledovanie vývinu a možností stimulácie detí v prostredí základnej školy.
Hlavný riešiteľ
E. Farkašová
Tím
B. Kundrátová, M. Kmeť, M. Špotáková
Záverečná správa:
- Špecializované triedy na I. stupni ZŠ (PDF, 139 kB)
- Ako sa nestratiť v živote – Príručka pre začiatočníkov (PDF, 4.20 MB)
Metodika “Ako sa nestratiť v živote – Príručka pre začiatočníkov” je určená predovšetkým pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktoré skončia povinnú školskú dochádzku skôr než v 9. ročníku ZŠ. Nezískajú tak mnohé informácie, ktoré ovplyvňujú ich ďalšiu kvalitu života, ako aj možnosti uplatnenia na trhu práce.
Príručka prináša aktivity pre predmet Etická výchova, v rámci ktorej hravou formou približuje žiakom najvýznamnejšie témy:
- primeraná komunikácia a sebaprezentácia
- riešenie konfliktov
- uvedomovanie si seba (sebareflexia) a svojho miesta v najbližšom okolí i širšom prostredí
- predstava vlastnej budúcnosti
- prevzatie individuálnej zodpovednosti za svoje rozhodnutia a konanie
- získanie informácií o spôsoboch a postupoch pri hľadaní a získavaní zamestnania, vrátane spôsobu, ako a kde získať ďalšie potrebné údaje a orientovanie sa vo svete práce
- oblasť spoznávania a uvedomovania si zodpovednosti v partnerskom a rodinnom živote, kde má významný podiel na kvalite života mladých ľudí aj zodpovedné sexuálne správanie