V prípade, ak máte skúsenosť s inovatívnou praxou, neváhajte nám zaslať žiadosť o zverejnenie. Inováciu tak spropagujete a odprezentujete a zároveň pomôžete rozšíriť našu databázu inšpiratívnych návrhov a tým podporiť neustále zvyšovanie kvality v systéme výchovného poradenstva a prevencie.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2021/12/Projekt-welcome-1.png)
Projekt WELCOME
Inovácia pomáha pedagógom materských škôl vzdelávať deti v rôznorodej triede a umožňuje všetkým deťom dosahovať ich maximálny potenciál.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2021/12/336938292_1011120623188542_337311779050703264_n.jpg)
Model procesu diagnostiky a rediagnostiky detí zo SZP
Podporuje komunikáciu medzi OZ poradenských zariadení a pedagógmi a spoločné vzdelávanie, ktoré vedú k pochopeniu úskalí psychologickej diagnostiky detí zo SZP/MRK.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2021/12/DIVE-IN-hra-o-inkluzii-a-diverzite-1.png)
DIVE-IN hra o inklúzii a diverzite
Hra DIVE-IN otvára diskusiu na tému inklúzie a diverzity, vďaka čomu dochádza k vzájomnému pochopeniu daných pojmov a konceptov.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/12/Vnimajkovia-podpora-inkluzivneho-pristupu-v-praxi.png)
Vnímajkovia – podpora inkluzívneho prístupu v praxi
Inovácia pomáha prijímať odlišnosti jednotlivcov, rozvíjať sociálne a emocionálne zručnosti a predchádzať vytváraniu predsudkov už v detskom veku.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/12/Socialno-financne-vzdelavanie-AFLATOUN.png)
Sociálno-finančné vzdelávanie AFLATOUN
Inovácia zabezpečuje kvalitné a inkluzívne sociálne a finančné vzdelanie detí od raného detstva až do dospelosti, a to najmä u najzraniteľnejších skupín.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/12/Vytvaranie-informacnych-sablon-do-informacneho-portfolia-o-klientoch.png)
Informačné šablóny v informačných portfóliách klientov
Nový systém zahŕňa spôsob, ako efektívne postupovať pri získavaní relevantných informácií o klientovi s efektívnym využitím multidisciplinárneho prístupu.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/12/NTC-System-ucenia.png)
NTC Systém učenia
Inovácia rozvíja biologický potenciál detí, stimuluje rozvoj asociatívneho a divergentného myslenia a pomáha aj pri včasnom odhaľovaní nadaných detí.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/CSPP-FreeTech-–-Evidencny-a-statisticky-softver.png)
FreeTech – Evidenčný a štatistický softvér
Inovácia znižuje administratívnu záťaž, optimalizuje, zefektívňuje a zjednocuje evidenciu klientov súkromných a štátnych centier poradenstva a prevencie.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/Skrining-Amblyopie-a-pleopticko-ortopticke-cvicenia.png)
Skríning Amblyopie a pleopticko-ortoptické cvičenia
Cieľom inovácie je diagnostika a odstránenie poruchy zraku. Práca s deťmi posilňuje binokulárne videnie, koordináciu oko–ruka, zlepšuje jemnú a hrubú motoriku.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/Biofeedback-EEG-–-neuroterapeuticka-metoda.png)
Biofeedback EEG – neuroterapeutická metóda
Cieľom inovácie je docieliť autoreguláciu frekvencie elektrickej aktivity mozgu prostredníctvom špeciálneho počítačového programu a pravidelného tréningu.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/Bazalna-stimulacia-u-deti-v-ranom-veku-s-viacnasobnym-postihnutim.png)
Bazálna stimulácia u detí v ranom veku s viacnásobným postihnutím
Inovácia podporuje vnímanie u postihnutých, čím u nich dochádza k rozvoju identity, nadväzovaniu komunikácie s okolím, zlepšeniu funkcií organizmu.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/E-learning-v-systeme-profesijneho-rozvoja-odbornych-zamestnancov.png)
Aplikácia e-learningu do systému profesijného rozvoja odborných zamestnancov
Inovácia popisuje praktický a technicky realizovateľný postup aplikácie e-learning vzdelávania do systému profesijného rozvoja odborných zamestnancov.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/AAE-edukacia-za-asistencie-psa-1.png)
AAE – edukácia za asistencie psa v ZŠ
Canisterapeutickú metódu AAE definujeme ako špecifickú aplikáciu aktivít s asistenciou psa do procesov vzdelávania, výchovy a rozvoja zručností žiakov v ZŠ.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/MDP-v-diagnostike-poruch-fetalneho-alkoholoveho-spektra.png)
MDP v diagnostike porúch fetálneho alkoholového spektra
Cieľom inovácie je transfer multidisciplinárneho prístupu u 4-číselnej diagnostiky porúch FASD a jej medzirezortné včlenenie do bežnej praxe školských zariadení.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/Program-Krok-za-krokom.png)
Program Krok za krokom
Program uplatňuje pedagogické princípy, orientované na rozvoj osobnosti dieťaťa a vytváranie podmienok na účasť rodičov na vyučovacom procese.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/EUR-ramec-pre-aktivne-ucenie-sa-a-myslenie.png)
EUR – rámec pre aktívne učenie sa a myslenie
Inovácia rozvíja u žiakov schopnosť kriticky myslieť, tvorivo riešiť problémy, formulovať názory a myšlienky, pričom vychádza z najnovších výskumov neurovied.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/Model-prace-s-intelektovo-nadanym-ziakom.png)
Model práce s intelektovo nadaným žiakom
Inovácia navrhuje model vzdelávania intelektovo nadaných detí v základných školách a informuje o ich výchovno-vzdelávacích potrebách.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/11/Lokalna-komunita-zapojena-do-politiky-skoly-2.png)
Lokálna komunita zapojená do politiky školy
Program sa zameriava na zapojenie rodičov do výchovy a vzdelávania detí, aby boli v škole a v ďalšom živote úspešné a aby sa zvyšovala ich
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Mapy-ucebneho-pokroku.png)
Mapy učebného pokroku
Inovácia prináša učiteľom, žiakom i rodičom prostredie, ktoré im pomáha pracovať na dosahovaní vzdelávacích cieľov žiakov s ohľadom na ich individuálny pokrok.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Terenny-specialny-pedagog-v-zdrojovom-centre.png)
Terénny špeciálny pedagóg Zdrojového centra
Cieľom inovácie je vytvoriť podmienky pre prácu terénneho špeciálneho pedagóga v regióne s integrovaným žiakom prostredníctvom Zdrojového centra. Webinár: Terénny špeciálny pedagóg zdrojového centra
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/OBRAZOK-Standardizovane-metody-hodnotenia-vyvinovej-funkcnosti-v-ranom-poradenstve.jpg)
Štandardizované metódy hodnotenia vývinovej funkčnosti v ranom poradenstve
Cieľom je doplniť do raného poradenstva diagnostické metódy vývinovej funkčnosti: BSID-IV, Vývinový skríningový záznam DSI-Kovařík, INTER-NDA a OX-NDA.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Zazitkova-pedagogika-rozvoj-zrucnosti-a-charakterovych-vlastnosti.png)
Zážitková pedagogika: rozvoj zručností a charakterových vlastností
Inovácia buduje u mladých ľudí zdravé sebavedomie, vieru vo vlastné schopnosti a vôľu postupne rásť prostredníctvom cieľavedomej a vytrvalej práce.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Zippyho-kamarati-1.png)
Zippyho kamaráti
Program rozvíja sociálne a emocionálne zručnosti u 5-7 ročných detí, ktoré sa učia o pocitoch hovoriť, rozpoznať, ako sa prejavujú a pomenovať, ako ich zvládnuť.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Implementacia-metody-rozvijania-jazykovych-schopnosti-podla-Elkonina-1.png)
Implementácia metódy rozvíjania jazykových schopností podľa Eľkonina
Inovácia zvyšuje kvalitu osvojovania si gramotnosti, aby bol rozvoj čitateľských a pisateľských kompetencií prístupný pre každé dieťa vzhľadom na jeho potreby.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Online-aplikacia-citania-Vcielka.png)
Online aplikácia Včielka
Inovácia pomáha naštartovať čítanie a tvorbu pozitívnych čitateľských zážitkov intaktných aj rizikových detí, ktoré nedosahujú patričnú čitateľskú úroveň.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Mediacia-a-skolska-mediacia-1.png)
Mediácia a školská mediácia
Inovácia vytvára priestor na nekonfliktné riešenie problému dvoch strán, za pomoci nezaujatej osoby, a hľadá vyhovujúce riešenie pre obidve zúčastnené strany.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Bilateralna-integracia.png)
Bilaterálna integrácia
Program zlepšuje koordináciu a ovládanie hrubej a jemnej motoriky, rovnováhu, držanie tela a stimuluje hmatový, sluchový a zrakový senzorický systém detí.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Feuersteinova-metoda-instrumentalneho-obohacovania-1.png)
Feuersteinova metóda inštrumentálneho obohacovania
Inovácia stimuláciou kognitívneho rozvoja umožňuje školský, sociálny a osobnostný rast. Patrí medzi najprepracovanejšie systémy rozvoja myslenia a učenia sa.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Skolska-socialna-praca-1.png)
Školská sociálna práca
Zvyšuje kvalitu života, rešpektuje individualitu a rozvíja potenciál žiaka. Súčasťou je orientácia na zvládanie záťažových situácií nielen v školskom prostredí. [/dflip
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Pristup-zamerany-na-riesenie-1.png)
Prístup zameraný na riešenie
Inovácia predstavuje na budúcnosť orientovanú, cieľovo vedenú terapiu, ktorá sa zameriava prevažne na riešenia, nie na samotné problémy klienta.
![](https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2020/10/Praca-s-rodinami-po-rozchoderozvode.png)
Práca s rodinami po rozchode, rozvode
Cieľom programu je eliminovať negatívny vplyv rodičovských sporov na dieťa a dosiahnuť, aby konflikty boli udržané medzi rodičmi a netýkali sa detí a výchovy.